Subject: Ed: Aespa liikluskorraldus Metsaveere lasteaia, Pumptracki ja uue seiklusraja piirkonna elavnemise osas.
From: "Aivar Puur" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 28 May 2025 09:22:43 +0300

Tere

Saadan lasteaia hoolekogu pöördumise edasi.

Parimate soovidega

Aivar Puur

Teede peaspetsialist

Kohila Vallavalitsus

Tel 58999392

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saatja: Aivar Puur
Saatmisaeg: kolmapäev, 28. mai 2025 08:45
Adressaat: Valdo Jänes <[email-masked]>
Teema: Ed: Aespa liikluskorraldus Metsaveere lasteaia, Pumptracki ja uue 
seiklusraja piirkonna elavnemise osas.

Tere Valdo

Saadan Aespa lasteaia pöördumise edasi.

Parimate soovidega

Aivar Puur

Teede peaspetsialist

Kohila Vallavalitsus

Tel 58999392

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Saatja: Sutlema Aespa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 27. mai 2025 16:10
Adressaat: Aivar Puur <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Aespa liikluskorraldus Metsaveere lasteaia, Pumptracki ja uue 
seiklusraja piirkonna elavnemise osas.

Tere

Edastame Aespa ja Sutlema lasteaia hoolekogu poolt pöördumise liiklusohutuse 
tõstmiseks Aespa Metsaveere lasteaia, Pumptracki ja uue seiklusraja 
piirkonnas.

On juba korduvalt Aespa ja Sutlema lasteaia hoolekogus teemaks tõstatatud, 
kuid perede ja eelkõige lasteatraktsioonide lisandumisega on tööaegadel, 
töövälisel ajal ja nädalavahetusel suurenenud liikumistihedus Aespa 
metsaveere lasteaia juures. Atraktsioonide ja lasteaia kasutajad liiguvad 
lisaks autole enamasti ka jalgratastega, tõukeratastega, rulluiskudega, 
kärudega ning jala, kasutades selleks Metsaveere lasteaeda sissekeeramiseks 
ja tee ületamiseks reguleeritud ja märgistatud ülekäigurada.

Kuna lasteaed asub Aespa asula piirialal, on antud teelõigul ohtlikuks 
tavaks saanud, et asulasse saabuvad ning sealt lahkuvad sõidu-ja veoautod 
vähendavad märgatavalt kiirust asulaväliselt maanteeltteelt asulasse jõudes 
alles lasteaia ala vahetusläheduses, mitte asula märgi juures või ennem 
seda. Tihti algab asulast väljakiirendamine juba lasteaia teeotsa läheduses.
Aespa asula sees on lasteaia läheduses liikumiskiirus piiratud 50km/h, 
Tõdva-Hageri maantee liikumiskiirus praktikas on Hageri suunal ca 90km/h.
Soovime lasteaia hoolekogu poolt teha ettepaneku Kohila Vallalele 
liiklusohutuse tõstmiseks ja antud piirkonnas ohtude analüüsimiseks.

Meie hinnangul tuleks antud piirkonda lisada täiendavad vilkuvad 
ülekäiguraja märgid, eelhoiatavad liiklusmärgid lasteaia/mängualadele või 
muu sarnane tähelepanu tõstev hoiatuslahendus.

Palume Kohila vallal vajadusel pöörduda ka liikluskorralduse täiendamiseks 
ja ohutuse tagamiseks transpordiameti poole.

Tervitab

Aespa ja Sutlema lasteaia hoolekogu